måndag 27 april 2009

Pekka och lite annat smått och gott

Pekka heter den här tröjmodellen som jag sytt utifrån ett mönster i Ottobre 4/2008. Har följt mönstret till punkt och pricka och kan meddela att den här modellen är inte kort och bred som dom annars verkar kunna vara. Kan även meddela att CoverPron skött sig riktigt bra under projektet! Jag har fått fästa lite hoppstygn men inte farligt. fållen nertill tog dock tre försök innan jag var nöjd. Tyvärr blev den inte perfekt för fållen vred sig aningens och mitt fram så klart (Om någon är allestädes närvarande så är det Murphy!). I vilket fall som helst har jag bestämt mig för att jag får leva med den missen eftersom dekorsömmen blev felfri.
Det randiga tyget kommer från mjuka tyger, det gröna kan nog vara från Trikå-Eva och trikån jag kantat med är från E-Slöjd. Ripsbanden på ärmarna kommer från SoS.
Nästa bild visar setet jag sytt till kompisens lilla prins som tittade ut i fredags. Trikå från SoS, velour från NeaNobelle och mösstrikå från E-slöjd. Storasyster R skall få en klänning som är under förverkligande i skrivande stund. Satsar på att få den klar i morgon och att kika förbi för överlämning på onsdag lunch....bild kommer under förutsättning att jag kan ha solsken istället för blixt precis som jag haft på dessa blder :-)

Och appropå ingenting är jag ruskans nöjd med ett loppisfynd från helgens lilla turné. Fick tag på en specialstol - en s.k. ståstödsstol med massa finurliga inställningar. Detta för det mer än facila priset av 75kr!! Nu skall symaskinsbordet höjas upp lite så det blir bättre ergonomi för undertecknad långskånk!

Inga kommentarer: