tisdag 24 mars 2009

Plötsligt händer det...

Har ingen särskild tur i varken kärlek eller spel...men tur i tyg har jag! Fredagen den 13e av alla dagar hittade jag en eBay-auktion på Hilcos underbara velour Lenny. Sist jag var på symässa i Kista stod jag hos NeaNobelle och valde mellan den och en annan randig velour och valde att köpa en liten bit av den andra. När jag sen sett alla fina Lenny-alster i bloggar runt om hade jag lite Ågren över mitt val. Lenny är ju verkligen helt underbar. Men den var vid det laget också väldigt slut överallt. Så jag räknade inte med att jag skulle få tag på nån.
1,40m var auktionen på och när jag hittade den hade ingen lagt något bud trots att auktionen skulle ta slut dagen efter. Utropet var på 6,99 Euro. Det fick jag inte tyget för för i sista minuten var det någon annan inne och bjöd men när auktionen var slut var det mitt. Slutnotan med porto hamnade på ca 250 SEK. YES YES YES vilket fynd tyckte jag!!

Härom dagen kunde jag äntligen hämta mitt efterlängtade paket. Döm om min förvåning när jag tar fram tygbiten. På bilden ligger den dubbelvikt på min säng så det var GANSKA mycket mer än 1,40 meter jag fått!

Eftersom jag fick så mycket mer än väntat kommer jag att lägga ut en meter på Tradera inom kort! Då kan nån annan få glädjen över en bit i det underbara tyget och min kassa kan få ett tillskott till andra roliga tyger :-)

6 kommentarer:

Vindling sa...

Grattis! Ibland har man tur.

Sandra sa...

Wow, vad avundsjuk jag blir!
Detta tyg är verkligen underbart.

Marie Frost sa...

Vad roligt! Jag ser fram emot den auktionen, du länkar väl när den är ute?

Jes sa...

Grattis, grattis, grattis, vilket kap, jag köpte på mässan men fick som sagt betala bra mycket mer än du :) Så GRATTIS vilket kanon köp.

Mallaching sa...

mitt är slut.. *snyft* jag blir såå avundsjuk! :) men glad för din skull!

Reena sa...

Åh, vilken tur. Ibland har man tur....jag är inte det minsta avundsjuk...;-)