torsdag 31 juli 2008

Här har det hattats igen!

Först ut en solhatt till Lilla O som jag planerat länge men som inte blivit av tidigare. Använder samma "Beppe"-mönster som till tidigare hattar, dvs ett jag fått från Marias Hemmapyssel. Tyget är från IKEA och jag har sett projektet framför mig sen jag sydde förra solhatten. Tror ej jag sett detta IKEA-tyg som just solhatt innan men jag kan minnas fel för jag kikar ju runt i så många olika bloggar! Fodret är samma som på den solhatt jag gav bort tidigare, ett småblommigt köpt som stuv på lokala tygaffären.
Sen blev det även en hatt att matca den Maya-blus jag givit bort till R. Beppe goes girlie! Samma mönster som hatten ovan men med ett litet annorlunda stuk! För att hatten skulle komma till sin rätt på bild krävdes en modell och sonens groda ställde villigt upp :-) Hatten är fodrad med samma rutiga tyg som blomman är sydd av, dvs det tyg som användes till kantbanden på blusen. Nu hoppas jag bara den passar!!

Inga kommentarer: