onsdag 18 juni 2008

Midsommar-Goding


Ikväll sydde jag klart ett plagg jag började på igår. En kortärmad kraglös skjorta till Lilla O att ha på sig på midsommar. Det härliga bomullstyget fyndade jag på utförsäljning på Åhlens. Mönstret är Meedn&Meedons form 1 (ville ha en relativt tight modell) i T-shirtlängd med kort ärm kompletterat med egengjorda infodringar. Tryckknapparna är av okänt ursprung, kanske från lokala syaffären där jag bodde för 20 år sen eller så. Misstänker att dom är nästan så gamla i alla fall. Gick med lite hot och övertalning att få dit med Prymtången. Tittar inte riktiga solen fram där vi befinner oss på midsommarafton kompenseras det alla gånger av min lilla solskenspojke i den här! Hatt i samma tyg skall förhoppningsvis hinna bli till i tid också.

1 kommentar:

Jes sa...

Vilken fin! De tyget är så fint :)