torsdag 14 februari 2008

Mera DoRedo!

Två av mammas toppar som hängt med många år men
som mamma sällan använder numera.......



...förvandlades denna vintermörka kväll till ett set till sonen....
...kan se honom springandes i strandkanten samlandes snäckor
och längtar plötsligt väldigt efter sommaren!
Tröjan klippte jag helt enkelt ut efter en annan tröja, närmare bestämt kanintröjan jag sytt tidigare som jag vet är lite stor. Den lade jag upptill på tröjan och så klippte jag runt. Behöll raglanskärningen och smalade av armarna som jag tänker mig kommer vara trekvartslånga på sonen när strandsäsongen börjar. Halsringningen kommer troligen vara lite stor på sonen men det passar modellen tycker jag. Shortsen är efter Meedon och Meedons mönster stl 86 form 2. Randiga tröjans fåll nedtill är numera benfållar på shortsen. Snabbt, enkelt och kul projekt!

1 kommentar:

Krumitott sa...

Smart att sy om gamla kläder. Jag gjorde en gång ett par jeans av mina gamla till gumman, väldigt miljövänligt! Tyvärr har jag inte varit på Jofotex nåt i år och har därför inte kunnat spana på tyg åt dig. Vi har varit sjuka och plånboken tryter, men jag planerar att komma iväg när lön har kommit... :-)Snart öppnar Tygvaruhuset här, det ska bli kul, för just nu har vi ingen ordentlig tygaffär här i stan.