tisdag 12 februari 2008

Det var en gång ett par jeans.....




Dom var i storlek 32/33 eller så tills en dag..........


...då de plötsligt förvandlats till 92 eller så!




Jeansen är gjorda utifrån beskrivning i boken Baby Cool men har lite egna lösningar och detaljer då jeansen som användes inte var riktigt av traditionell modell. Bakfickorna var exempelvis alldeles för stora att använda som de var men den ena bakfickan hade en extra, mindre ficka påsydd och denna annände jag som vanlig bakficka. Nedersta delen av samma stora bakficka gjorde jag ficklocket av. Nedtill på byxbenen fanns en extra förstärkning på insidan och denna ville jag gärna ha även på de nya jeansen så det blev inget uppvik. Använde också ett annat byxmönster än bokens då sonen är större än 74-80.

Nu återstår bara det mest spännande....passar dom?

4 kommentarer:

[ LiEmEl ] sa...

va häftiga dom blev med alla detaljer... skittuffa ju =)

Annelie sa...

Jättecoola! Hoppas det kommer en bild på när de används... så kul å se hur de ser ut på :)

Ceci sa...

Riktigt Coola! Visst är det lite speciellt att sy något litet av något man själv eller i alla fall en närstående använt, det gillar jag...

Anonym sa...

Vad kul att du återanvänder så mycket!
Jag la din sida om bokmärke för lände sedan, och har tittat in varje dag sedan dess, men jag har bara kommit till den 25 januari hela tiden. Nu såg jag att du gjort massor med fint!