tisdag 1 januari 2008

Mellandagskul!



På annandagen begav jag mig söderöver för att sonen skulle få träffa pappa och resten av hans familj som alla bor i småland. Vi tog omvägen över Söderköping för att göra ett besök på den sybloggsvärldsberömda affären Jofotex. Dom hade verkligen en massa härliga trikåtyger! Utbudet var dock mest för flickor tyckte jag så jag köpte inte så mycket...fem tyger och lite muddväv :-)






Väl nere i småland roade jag mig att besöka diverse loppisar i jakt på roliga tyger och jag kom hem med en hel del därifrån. Dessutom hade jag turen att springa på "Sy till barnen" av Gynther/Solberg för typ inga pengar och i toppskick så nu tänker jag sälja den andra så den kan komma någon annan till glädje.







Slutligen tog jag en tur till Kalmar och hämtade min nya sy-kompis som jag hittat på Blocket, en Janome Memory Craft 6600 Pro, endast 1 år gammal. Med alla fina tyger jag skaffat så kommer vi ha mycket kul framöver, jag och min fina symaskin! Tar bara ett litet tag att ställa om sig från 70/80(?)-talsmaskin till en sån här modern variant :-)

1 kommentar:

Fiffiluren sa...

Vad kul med en ny maskin! Det verkar vara rätt avancerad :-)